Jdi na obsah Jdi na menu
 


vzdelavani.jpg

Filozofie školy

 

Spolu s rodinou vést dítě do života tak, aby v jeho dalším životě platila slova Roberta Fulghuma:

      „Všechno, co potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole.“

 

Dlouhodobé cíle školy

·         doplňovat rodinnou výchovu na základě partnerských vztahů

·         vytvářet optimální podmínky pro všestranný rozvoj dětí i dospělých (zajistit zdraví, duševní pohodu, příznivou atmosféru, sebevzdělávání)

·         předávat a zprostředkovávat všem dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí vrstevníků a usnadňovat jim tak jejich další životní i vzdělávací cestu  (klíčové kompetence)

·         přistupovat k dítěti jako k jedinečné a neopakovatelné osobnosti (individualizace)

·         mateřská škola otevřená ke komunikaci a spolupráci

 

Uplatňované formy a metody práce

V naší MŠ je vzdělávání dětí uskutečňováno hrou, spontánními činnostmi i didakticky zacílenými činnostmi skupinovými, frontálními, individuálními i formou párovou a formou samostatné práce. Tyto činnosti jsou vzájemně provázané, vyvážené (intelektuálního a pracovního charakteru) a jsou vedeny na základě učení prožitkového, situačního, integrovaného a kooperativního. Učitelka zde přijímá roli facilitátora a také vhodně využívá spontánního sociálního učení. Aktivity jsou střídány  relaxačními a odpočinkovými činnostmi.

K metodám, které v práci s dětmi používáme patří metody klasické (metody slovní, názorně – demonstrační a dovednostně - praktické ), metody aktivizující (diskusní a didaktické hry) a také

komplexní výukové metody (skupinová a kooperativní výuka i partnerská výuka). 

Tyto metody práce praktikujeme:

·         zejména v koutcích aktivit  

·         prostřednictvím motivačního kruhu (seznámení s tématem, mapování stupně znalostí dětí o tématu…) a hodnotícího kruhu (sebehodnocení dětí, uč.zvolí dle časového prostoru dobu)                

·         prostřednictvím hudebně tvořivé dramatiky

·         prostřednictvím literárně tvořivé dramatiky

·         prostřednictvím tělovýchovného cvičení

·         během pobytu venku

 

ŠVP „Spolu do života“

 

Sám název našeho ŠVP „Spolu do života“ vyjadřuje nejen spojitost s myšlenkami alternativního programu „Začít spolu“, ale zavazuje nás v duchu filozofie naší školy předávat a zprostředkovávat všem dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí vrstevníků a usnadňovat jim tak jejich další životní i vzdělávací cestu. Proto považujeme přípravu vzdělávacího obsahu v naší práci za jednu z nejdůležitějších a každoročně připravujeme nový, který dostává svůj název vyjadřující téma, kterému se budeme věnovat (viz.dokumenty ke čtení)